יום ה', כט’ בתשרי תשע”ח







.
מידי חודש נכיר לעומק דמות חינוכית מבית הספר. למידע נוסף היכנסו לקישור הבא:

פינה אישית עם מנהלת ביה"ס - הגב' שמחה גיל. קצת על עצמי: נולדתי וגדלתי בעיר ראשון לציון.(העיר בה אני גרה היום) נשואה למשה ואמא ל-3 בנים שהם מקור גאוותי . (בנוסף אליכם תלמידים יקרים ואהובים) יונתן-חייל בסיירת גבעתי, לחם בגבורה במלחמת "צוק איתן". דניאל- שכולכם מכירים, תלמיד כיתה יב', בימים אלו ב"ה והרבה בזכות תפילותיכם, דניאל מתחיל לחזור לשגרה ולהבחן במבחני הבגרות. נעם- בני הצעיר, בן שש וחצי, תלמיד כיתה א'. האם שאפתי וחלמתי להיות מנהלת בי"ס? כבר משחר ילדותי שאפתי להיות מחנכת ומנהלת ולכן סללתי את הדרך בהתאם לחלום, התחלתי את לימודי ההוראה במכללת "תלפיות" במגמת החינוך המיוחד שם גם למדתי לתואר ראשון באותו התחום. עם השנים למדתי לתואר שני בתחום המנהיגות הציבורית והפוליטית באוניברסיטת תל אביב. ולאורך כל 22 שנותיי במערכת החינוך אני מקפידה ללמוד ולהתפתח ממקום של אהבת למידה, סקרנות אישית ושאיפה להתקדם ולהתפתח באופן תמידי. בין שלל תחומי הלימוד זכיתי ללמוד ולהכלל בין בוגרי תכנית "צמרות" למנהלים, תוכנית "מפרש" למנהלי בי"ס פורצי דרך, אבחון דידקטי, בוגרת המסלול להכשרת דירקטוריות של אונ' "בר אילן" ועוד..... מה הן התחנות העיקריות שלך במסלול החינוכי? התחלתי כמחנכת בת"א ולאחר מכן עבדתי גם בבי"ס מורשה. לאורך כל שנות ההוראה שימשתי בתפקידי ריכוז והובלה בבי"ס בהם עבדתי. בתום 12 שנות הוראה, התחלתי דרכי כמנהלת בבי"ס "שרשים" בת"א. בשנה"ל תשע"ב זכה ביה"ס בפרס החינוך הארצי הדתי בזכות הישגיו הערכיים והלימודיים. בשנה"ל תשע"ג זכיתי לנהל את בי"ס "מורשה" בשנת הפיצול המאתגרת ובד בבד בחרתי להגשים חלום ולבנות את בית החינוך המיוחד והייחודי שלנו - בית חינוך תורני אקדמי "עמיטל". הקמת ביה"ס היוותה "חלון" הזדמנויות להגשמת חלומי האישי לבנות בית ספרתורני, יצירתי וייחודי שיהווה בית חינוך ולמידה המחנך לאהבת התורה, לאחריות חברתית, כבוד ומעורבות בקהילה. בית ספר שיפעל ברוח "תורה ומדע" תוך קידום ושאיפה למצויינות ערכית ואקדמית. לרעיון ולדרך חברו אלינו לאתגר, שותפים רבים בינהם: משפחת הרב עמיטל, ישיבת "הר עציון" אוניברסיטת "אריאל", "תכנית מפרש", "ערי חינוך" בראשותו של היזם החינוכי יעקב הכט ועוד... מטרת כולנו לפתח אצלכם תלמידים יקרים, אהבת ה' ומתוך כך, אהבת לימוד התורה וקיום המצוות בד בבד עם כלים לפיתוח חשיבה עצמאית, חקירה ויצירתיות. חזון הפדגוגיה בביה"ס מקדם מצויינות, חשיבה יצירתית ביקורתיות, ומעורבות על מנת שתחוו למידה חיובית ומשמעותית. מהו הקו המנחה בחזונך האישי? בעבודתי החינוכית מוביל אותי הצורך להשפיע באופן משמעותי. אני פועלת מתוך תחושת שליחות ומתוך ידיעה ברורה כי עלינו אנשי החינוך לטפח את תלמידנו כבוגרים תורניים, ערכיים ומצליחים בחיים. לכן צוות ביה"ס ואנוכי בשת"פ מלא של ההורים היקרים, משתדלים לבנות אווירה משפחתית חינוכית תוך העצמת תחושות של : חום ואהבה, מוגנות, שייכות ומסוגלות, טיפוח אחריות אישית שיוביל אתכם תלמידים יקרים, להגשמתם העצמית. מה הם מקורות הכח שלך? עבודתי היומיומית מאתגרת מאוד, משולבת תחושות נחת ,סיפוק וגאווה רבה, חוויות הצלחה לצד התמודדויות רבות. אני שואבת את מקורות הכוח ממשפחתי, מצוות בית הספר ואחרונים חביבים מכם תלמידיי האהובים. מה הן התכונות הדומיננטיות אצלך? מנהיגות, יצירתיות, אומץ, אמביציה גבוהה, מיקוד במטרה אופטימיות וחשיבה חיובית ללא גבולות, אמונה בדרך והידיעה כי אין חלום שלא ניתן למימוש. כשצץ אתגר /בעיה/ דילמה ברור שנמצא בע"ה את הפתרון. מנחה אותי התפישה הבאה לידי ביטוי במשנה במסכת אבות: "כל המלמד את בן חברו תורה מעלה עליו הכתוב כאילו ילדו". מידי יום, אני נושאת תפילה להצלחת דרכי בבנייתכם כתלמידים יראי שמיים, רגישים לזולתכם ובעלי נשמות של יוצרים כדברי הרב קוק: "מי שיש לו נשמה של יוצר, מוכרח להיות יוצר רעיונות ומחשבות. אי אפשר לו להיסגר בתלמודו השטחי בלבד, כי שלהבת הנשמה עולה היא מאליה ואי אפשר לעצור אותה ממהלכה". (אורות הקודש ח"א) שלכם באהבה רבה שמחה גיל מנהלת ביה"ס